Mexický kurací guláš

5ks kuracích pŕs
2PL olivového oleja
2PL worčestrovej omáčky
2PL sójovej omáčky
2PL ostrého kečupu
2PL dijonskej horčice
2PL solamylu
1PL korenia tex mex
piri piri omáčka
1PL červenej papriky
1ČL drvenej rasce
3-4 cibule
200ml paradajkovej šťavy
¼ hlávky kapusty
400g mrazenej zeleniny s kukuricou
1 konzerva fazule
Pôvodne to mala byť čína, tak som pokrájala kuracie prsia na kocky. Vymiešala som marinádu - olivový olej, worčester, sójovú omáčku, kečup, dijónsku horčicu, solamyl... pri výbere korenia mi padol zrak na mexické koreniny, ktoré sme nakúpili v rámci mexického týždňa; takže zmena. Nebude čína, ale čili korn karne (no a čo, že kuracie ;), ktoré síce poznám len z počutia. Pridala som mexické korenie, piri piri omáčku (pár kvapiek), červenú papriku a rímsku drvenú rascu (rímsku preto, lebo iná doma nebola). Premiešala s mäsom a odložila do chladničky do ďalšieho dňa. Pred varením som si vyhľadala recept, kde som zistila, že mäso na čili korn karne má byť mleté... a bolo rozhodnuté... z tohto „gulášu“ už môže byť len guláš.
Na horúcom oleji som spenila pokrájanú cibuľu, posolila a nechala zosklovatieť. Pridala som marinované mäso a prudko poopekala zo všetkých strán. Podliala som paradajkovou šťavou a 45 minút sa mäsko dusilo za občasného miešania a podlievania vodou (podľa potreby). Potom som pridala pokrájanú kapustu (keď guláš, tak guláš), mrazenú zeleninu a dovarila. Do hotového guláša som primiešala fazuľu z konzervy. Takto vznikol môj mexický guláš.

Žiadne komentáre: